Nama "Malaysia" dan "Indonesia" disebut oleh Komandan Tertinggi Brigade al-Qassam Muhammad al-Dheif

REKAMAN SUARA Komander Brigade al-Qassam, Muhammad al-Dheif

Oleh: @fakhrifadzli (netizen Malaysia)

Baru dengar sampai habis.

Minit ke-8 nama Malaysia dan Indonesia antara yang disebut oleh Komander Briged al-Qassam, Muhammad al-Dheif. 

Satu kemuliaan dan penghormatan untuk kita semua di Asia Tenggara yang tidak pernah ragu-ragu bersama Palestin.

Ucapan beliau:

يا أهلنا في الأردن ولبنان في مصر والجزائر والمغرب العربي، في الباكستان وماليزيا واندونسيا وفي كل أنحاء الوطن العربي والإسلامي. 

“Wahai saudara kami di Jordan, Lubnan, Mesir, Algeria, Maghribi, di Pakistan, Malaysia, Indonesia dan seluruh negara Arab dan Islam.

ابدأوا بالزحف في اليوم الآن وليس غدا نحو فلسطين ولا تجعلوا حدودا ولا أنظمة ولا قيودا تحرمكم شرف الجهاد  والمشاركة في تحرير المسجد الأقصى. 

Mulakan perjalanan hari ini dan bukan esok ke arah Palestin. Jangan jadikan sempadan, organisasi, ikatan menghalang kalian daripada jihad dan penyertaan dalam membebaskan Masjidil Aqsa.

انفروا خفافا وثقالا وجاهدوا بأموالكم وأنفسكم في سبيل الله. ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون.

Firman Allah SWT: “Berangkatlah kamu beramai-ramai baik dengan rasa ringan maupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah. Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui.” (al-Taubah: 41)

من لم يستطع المشاركة في طوفان الأقصى مشاركة فعلية مباشرة فليشارك في التضامن والتظاهر والمساندة 

Siapa yang tidak mampu menyertai Taufan al-Aqsa secara penyertaan langsung, maka hendaklah dia menyertai dengan solidariti, demonstrasi dan sokongan. 

اخرجوا للساحات والميادين وارفعوا راية الحرية لفلسطين والأقصى وأعلنوا الاعتصامات المفتوحة في كل مكان لمنع الأنظمة التي وفرت الدعم والعطاء للاحتلال

Keluarlah ke tempat-tempat terbuka dan medan-medan, dan angkatlah panji kebebasan buat Palestin dan al-Aqsa. Isytiharkanlah solidariti secara terbuka untuk menghalang organisasi yang memberikan sokongan kepada Penjajah.”

👇👇
Baca juga :