TikTok sebagai sarana dakwah... 3 bulan berdakwah di TikTok Dr Kamilin Jamilin diikuti 100 ribu followers, video konten dakwah ditonton jutaan

TikTok sebagai sarana dakwah...

Dr Kamilin Jamilin adalah da'i Malaysia alumni UIM (Universitas Islam Malaysia), sahabatnya Ustadz Dr Firanda Andirja dan juga adik kelasnya Ustadz Dr Abdullah Roy.

Akun TikTok nya memiliki 100 ribu followers dengan video ditonton jutaan. Video konten TikTok berisi ajaran-ajaran Islam yang dibawakan sesuai audiens TikTok.

***

Di akun fb-nya, Dr. Kamilin Jamilin menulis:

Alhamdulillah, ramai yang dah ikuti dakwah saya di TikTok selepas hampir 3 bulan saya terjun ke medan yang serba baru bagi saya ini. 

Saya sendiri masih belum begitu pandai menggunakan medium ini. Tapi, dunia TikTok memang agak unik dan berbeza. Very interesting. Audiensnya juga berbeza dan sangat supportive. Dulu saya ingat ianya (TikTok) semata medan dosa, tapi tak sangka ia mampu menjadi medan dakwah yang sangat luar biasa.

Terima kasih saya ucapkan kepada semua yang sentiasa mengikuti, menyukai, meninggalkan komen dan berkongsi video-video ringkas saya di sana. Sangat² dihargai. Semoga sama-sama kita meraih sahamnya. Ä€mÄ«n.

-Dr. Kamilin Jamilin-

👇👇
Baca juga :