UAS Dapat Gelar "Profesor" Dari Universiti Islam Sultan Sharif Ali Brunei Darussalam


[PORTAL-ISLAM.ID] BRUNEI - Ustadz Abdul Somad mendapat anugerah gelar "Profesor Kunjungan" dari Universiti Islam Sultan Sharif Ali (UNISSA) Brunei Darussalam.

Dalam pelantikannya hari ini, Selasa, 28 Januari 2020, pihak UNISSA sangat berharap Prof. Dr. Abdul Somad, Lc, MA dapat ikut memajukan dan mewujudkan kecemerlangan khususnya di Fakulti Usuluddin, UNISSA.

Prof. Dr. Abdul Somad, Lc, MA akan mengabdi dalam tempo dua tahun di Fakulti Usuluddin, UNISSA.

Usai pelantikan, Prof. Dr. Abdul Somad, Lc, MA kemudian memberikan Kuliah Umum di hadapan Rektor, para Dekan, Professor dan mahasiswa/i Universiti Islam Sultan Sharif Ali (Unissa), Brunei Darussalam.

Berikut selengkapnya isi pelantikan Prof. Dr. Abdul Somad, Lc, MA, sebagaimana diposting di akun resmi Instagram Ustadz Abdul Somad:

LANTIKAN SEBAGAI
PROFESOR KUNJUNGAN
SESI AKADEMIK 2020/2021
DI UNIVERSITI ISLAM SULTAN SHARIF ALI (UNISSA)

"Dengan penuh hormat sukacita memaklumkan bahawa Universiti Islam Sultan Sharif Ali (UNISSA) tetah bersetuju bagi Yang Mulia Dr. Abdul Somad untuk dilantik sebagal Profesor Kunjungan di Fakulti Usuluddin, UNISSA bagi tempoh dua (2) tahun bermula pada 01 Januari 2020 hingga 31 Desember 2021 di Fakulti Usuluddin, UNISSA.

Sebagai Profesor Kunjungan di Fakulti Usuluddin, UNISSA Yang Mulia Profesor Dr. adalah diharapkan untuk memberi sumbangan kepada pembangunan, kelangsungan dan kecemerlangan di Fakulti Usuluddin, UNISSA.

Saya penuh yakin Yang Mulia Profesor Dr. akan dapat memberikan sumbangan tenaga dan buah fikiran dalam sama-sama membantu di Fakulti Usuluddin, UNISSA untuk mencapai visinya dan terlebih dahulu mengucapkan berbanyak terima kasih atas kesudian Yang Mulia Profesor Dr. untuk menerima lantikan ini. Semoga Allah Subhanahu Wata'ala akan dapat memberikan sebaik-baik ganjaran jua. Amin Ya Rabbal 'Alamin."

Sumber: IG UAS

loading...