Iri sama Malaysia... Pejuang Palestina dihormati disana. PM Anwar Ibrahim bagikan momen menerima video call dari Pemimpin Hamas ucapan Selamat

[PORTAL-ISLAM.ID]  Perdana Menteri baru Malaysia Datuk Anwar Ibrahim yang baru dilantik pada Kamis lalu, membagikan video di akun Instagramnya momen saat dia menerima panggilan video call dari Pemimpin Hamas Palestina Ismail Haniyyah dan Khalid Misy'al yang memberi ucapan selamat atas pelantikannya.

Dari video itu tampak hubungan sangat akrab antara Anwar Ibrahim dengan Pemimpin Hamas. Sebuah jalinan ukhuwah yang sangat indah dan menggetarkan.

"Saya menerima panggilan video dari Ismail Haniyeh, mantan Perdana Menteri Palestinian National Authority tengah malam tadi di rumah," tulis Anwar Ibrahim di akun IGnya, Ahad (27/11/2022).

"Selain menyampaikan ucapan tahniah atas pelantikan Perdana Menteri ke 10, beliau turut memuji kesungguhan seluruh rakyat Malaysia yang memastikan proses peralihan kepimpinan negara berjalan dalam keadaan aman dan demokratik," ujar Datuk Anwar.

"Senada dengan pimpinan Hamas, Khaled Mesh’al yang menelefon saya sejurus kemudiannya, saya menegaskan bahawa Malaysia komited untuk memperjuangkan isu kesejahteraan rakyat Palestin di persada antarabangsa," pungkasnya.

[VIDEO]

Baca juga :